Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

کليد‌هاي ميانبر ويندوز 8

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

کليد‌هاي ميانبر ويندوز 8

 اگر شما نيز به جمع کاربران ويندوز 8 پيوسته‌ايد، بايد از کليد‌هاي ميانبر اين سيستم‌عامل آگاه باشيد.کليد‌هاي ميانبر ويندوز 8 را مي‌توان به دو دسته تقسيم کرد. دسته اول کليد‌هايي هستند که در واسط جديد ويندوز 8 کار مي‌کنند و دسته دوم، کليد‌هايي هستند که در محيط کلاسيک دسکتاپ کارايي دارند.توجه به اين نکته لازم است که بسياري از ميانبرهاي جديد باعث پرش به محيط جديد ويندوز 8 مي‌شود.

پنجره + C: اين کليد ترکيبي دو عمل را انجام مي‌دهد. يکي باعث باز شدن نوار ابزار، نمايش ساعت، وضعيت شبکه و شارژ باتري (در لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها) مي‌شود. با حرکت دادن نشانگر ماوس به سمت راست صفحه‌نمايش نيز مي‌توان به اين ابزارها دسترسي يافت.

پنجره + Q: اگر به دنبال يکي از برنامه‌هاي خود مي‌گرديد، از اين ابزار استفاده کنيد. اين ابزار محيط جديد سيستم‌عامل ويندوز 8 را باز کرده و نشانگر را در نوار جست‌وجو قرار مي‌دهد؛ در حالتي که جست‌وجوها، نتايج يافت شده در ميان برنامه‌هاي نصب شده را باز مي‌گردانند.

پنجره + F: اين کليد ميانبر ابزار جست‌وجوي ويندوز 8 را باز کرده و آن را در وضعيت جست‌وجو براي فايل قرار مي‌دهد.

پنجره + I: براي دسترسي به واسط تنظيمات ويندوز 8 از اين دکمه ميانبر استفاده کنيد. PC Settings، وضعيت نور نمايشگر، شبکه، باتري، زبان صفحه‌کليد، ولوم صدا و دکمه خاموش کردن رايانه، اعضاي ثابت اين واسط هستند. علاوه بر اين استفاده از اين کليد ميانبر در برنامه‌هاي اختصاصي ويندوز 8، تنظيمات خاص آن برنامه را نيز براي شما نمايش خواهد داد.

پنجره + H: سيستم‌عامل ويندوز 8 مفهوم متفاوتي از Share را نيز ارائه مي‌کند. در نسخه‌هاي پيشين Share به معناي به اشتراک‌گذاري فايل‌ها در محيط شبکه بود اما Share در ويندوز 8 شباهت بيشتري به تلفن‌هاي هوشمند پيدا کرده است. با استفاده از کليد ترکيبي «پنجره + H» مي‌توانيد تصاوير، برنامه‌ها و آيتم‌هاي مترويي را از طريق شبکه‌هاي اجتماعي، بلوتوث و يا اينترنت به اشتراک بگذاريد. اين روش به اشتراک‌گذاري دائمي نيست و يک بار و تنها به هنگام اجراي دستور از طريق واسط مربوط انجام مي‌گيرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)